De nummer 1 kaartjesmarktplaats ter wereld. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de nominale waarde. Voor mogelijke doorverkoopbeperkingen Bekijk meer informatie

Verkoop je kaartjes eenvoudig, veilig en snel op Ticombo.

Verkoop je kaartjes

TixProtect

This is a translated text and may contain errors. For the original English version, please click the button below.

TixProtect & Ticombo Garanties

Ticombo staat achter elke bestelling, zodat u met het volste vertrouwen tickets kunt kopen en verkopen. Ticombo werkt samen met TixProtect (World Tix AG) voor het beheer van haar programma en voor het betaalde terugkoopprogramma. TixProtect wordt volledig ondersteund en gegarandeerd door Ticombo voor de hieronder beschreven Algemene Bepalingen. Deze bepalingen zijn van toepassing op alle verkopen op het platform. Het betaalde terugkoopprogramma wordt aangeboden door WorldTix AG (zie onder voor details).

TixProtect voor kopers

Je bent gedekt onder het TixProtect-programma en bent 100% verzekerd om je geld terug te krijgen. We zorgen ervoor dat verkopers nakomen wat ze beloven en je krijgt een volledige terugbetaling (150% voor speciaal gemarkeerde evenementen*) wanneer:

  1. 1. Je het ticket niet op tijd hebt ontvangen.
  2. 2. De tickets niet overeenkwamen met de bestelde tickets.
  3. 3. De tickets ongeldig waren en je geen toegang tot het evenement verleenden.
  4. 4. Het evenement is geannuleerd en niet opnieuw gepland.

1. Tickets op tijd ontvangen

Ticombo beschermt je tegen late leveringen, daarom is het belangrijk om altijd te weten wanneer je je tickets ontvangt.

Als je de tickets niet op tijd hebt ontvangen**, meld dit dan aan Ticombo binnen 5 dagen nadat de uiterste leverdatum is verstreken en minimaal 2 dagen vóór het evenement om een volledige terugbetaling te ontvangen (inclusief eventuele kosten en verzend-/verwerkingskosten). Om gedekt te zijn door TixProtect, moet je actief proberen de tickets te ontvangen en de ontvangst niet vertragen. Je moet een claim indienen op het Ticombo-platform binnen de bovengenoemde termijn om onder de TixProtect-garantie te vallen. Voor late bestellingen moet een claim zo snel mogelijk vóór de tijd van het evenement worden ingediend.op het Ticombo-platform binnen de bovengenoemde termijn om onder de TixProtect-garantie te vallen. Voor late bestellingen moet een claim zo snel mogelijk vóór de tijd van het evenement worden ingediend.

2. De juiste tickets ontvangen

Ticombo beschermt je tegen verkeerde tickets, daarom is het belangrijk om goed te controleren welke tickets je ontvangt.

Als je tickets hebt ontvangen die niet overeenkomen met wat je hebt besteld, kom je in aanmerking voor een volledige terugbetaling (inclusief eventuele kosten en verzend-/verwerkingskosten). Meld dit aan Ticombo binnen 3 dagen na de uiterste leverdatum, maar altijd minimaal 2 dagen voor het evenement (behalve bij afhaalopties). Zo krijgt de verkoper de kans om de tickets eventueel aan iemand anders te verkopen. Om je claim af te handelen, kan Ticombo van je eisen dat je de ontvangen tickets terugstuurt, dus bewaar ze goed. Je moet een claim indienen op het Ticombo-platform binnen de bovengenoemde termijn om onder de TixProtect-garantie te vallen. Voor late bestellingen moet een claim zo snel mogelijk vóór het evenement worden ingediend.

3. Geldige tickets ontvangen

Ticombo beschermt je tegen ongeldige tickets, daarom is het belangrijk om te controleren of de tickets geldig zijn.

Alle individuele verkopers moeten bevestigen dat de tickets die zij via Ticombo verkopen geldig zijn en toegang geven tot het evenement. We minimaliseren dit risico door achtergrondcontroles uit te voeren bij verkopers en tickets voor geselecteerde evenementen rechtstreeks om te wisselen met de organisator. In het onwaarschijnlijke geval dat een ticket ongeldig blijkt te zijn of toegang wordt geweigerd, krijg je je geld terug en zullen we de zaak onderzoeken tegen de verkoper. Meld dit in zo'n geval binnen 5 dagen (120 uur) na het evenement (starttijd) aan Ticombo om een volledige terugbetaling te ontvangen (inclusief eventuele kosten en verzend-/verwerkingskosten). Ticombo kan informatie van jou of de locatie eisen om de claim te ondersteunen. Je moet een claim indienen op het Ticombo-platform binnen de bovengenoemde termijn om onder de TixProtect-garantie te vallen. Als je de claim niet binnen de deadline indient, worden de ontvangen gelden vrijgegeven aan de verkoper.

Wanneer de claim is afgehandeld, ontvang je een volledige terugbetaling en wordt de verkoper verbannen van het platform en vervolgd voor fraude.

4. Annulering

Als een evenement wordt geannuleerd en niet opnieuw gepland, ontvang je een volledige terugbetaling (inclusief eventuele kosten en verzend-/verwerkingskosten).

Als een evenement wordt uitgesteld en opnieuw gepland, kun je de tickets gebruiken op de nieuwe datum of, indien er genoeg tijd is, ze te koop aanbieden op Ticombo. We bieden geen terugbetalingen voor uitgestelde of verplaatste evenementen, gedeeltelijke optredens of wijzigingen in locatie, datum, line-up of tijd.

Indien nodig kan je worden gevraagd het ticket terug te sturen naar Ticombo of de verkoper. Bewaar ze dus goed in geval van annulering.

Belangrijke extra herinneringen:

Om in aanmerking te komen, moet je voldoen aan de Ticombo Gebruikers-, Platform- en Ticketovereenkomst en zorgvuldig de instructies en e-mails volgen die we je sturen met betrekking tot je bestelling, inclusief eventuele termijnen of procedures om Ticombo te informeren over problemen.

Het TixProtect-programma is niet van toepassing in gevallen van spijt van de koper of enige andere reden dan hierboven vermeld.

Hoe vraag je je geld terug:

Als je een probleem hebt met je bestelling, open dan een claim binnen de vereiste termijn in het gedeelte “Mijn aankopen” in het gebruikersgedeelte of neem contact op met Ticombo met vermelding van je bestelnummer (support@ticombo.com)

We houden het geld voor de verkoper vast totdat we zeker weten dat de tickets op tijd zijn aangekomen. Daarom moeten claims tijdig worden ingediend:



1.

Je hebt het ticket niet op tijd ontvangen

Open een claim binnen 5 dagen nadat de uiterste leverdatum is verstreken.

2.

De tickets kwamen niet overeen met de bestelde tickets

Open een claim binnen 3 dagen na de uiterste leverdatum, maar altijd minimaal 2 dagen vóór het evenement (behalve bij afhaaloptie en late bestellingen).

3.

De tickets waren ongeldig en gaven je geen toegang tot het evenement

Open een claim binnen 5 dagen (120 uur) na de starttijd van het evenement.

4.

Een evenement is geannuleerd

Open een claim binnen 5 dagen of uiterlijk 5 dagen (120 uur) na het evenement, tenzij je informatie van Ticombo hebt ontvangen over terugbetaling.



TixProtect voor verkopers

Samenvatting van het TixProtect-programma voor verkopers:

  1. 1. Je kunt je ticketprijzen op elk moment aanpassen vóór ze verkocht zijn, je aanbod pauzeren of verwijderen.
  2. 2. Je ontvangt betaling voor alle tickets die je verkoopt en levert in overeenstemming met de Ticombo Gebruikersovereenkomst en het beleid.

1. Het instellen en aanpassen van ticketprijzen voordat je tickets zijn verkocht

Jij bepaalt de ticketprijzen. Je kunt de prijs zo vaak als je wilt aanpassen voordat je tickets verkocht zijn. Als je de prijs van een ticketaanbieding niet kunt aanpassen voordat de tickets zijn verkocht, neem dan contact op met de Klantenservice (support@ticombo.com).

2. Tijdig je geld ontvangen

Als je je tickets verkoopt en levert volgens de Ticombo Gebruikers-, Platformovereenkomst en het beleid, wordt het geld 5 dagen na de evenementdatum beschikbaar gesteld. Vraag de uitbetaling aan via je profiel.

Het beschikbare saldo kan altijd worden opgenomen naar je geregistreerde rekening via ons platform. Als je tickets verkoopt in meerdere valuta’s, voeg dan bijbehorende rekeningen toe in deze valuta’s om wisselkoerskosten te vermijden.

Uitbetalingen vereisen een succesvol afgerond KYC-proces (know-your-customer), waarvoor je persoonlijke gegevens moet verstrekken. Dit proces kan tot 7 dagen duren. We raden daarom aan om je verkopersprofiel compleet te maken en een uitbetalingsmethode toe te voegen voordat je tickets hebt verkocht.

Je kunt altijd contact opnemen met de Klantenservice tijdens dit proces als je vragen hebt.



Betaalde TixProtect-terugkoopopties:

In samenwerking met WorldTix AG worden gebruikers verschillende betaalde terugkoopopties aangeboden bij de aankoop van tickets. Terugkoopopties zijn mogelijk niet voor alle evenementen beschikbaar. Indien beschikbaar, kan een terugkoopoptie worden toegevoegd op de afrekenpagina tijdens het aankoopproces.

1. Basisbescherming

Deze optie geeft recht op een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag in geval van ziekte of een ongeval waardoor u het evenement niet kunt bijwonen. De optie geeft ook recht op een volledige terugbetaling als het evenement wordt uitgesteld. De kosten voor de terugkoopbescherming worden niet gerestitueerd. Volg deze link om uw terugbetaling of terugkoop te claimen.

2. Volledige Bescherming

Deze optie geeft recht op een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, om welke reden dan ook, mocht u besluiten het evenement niet bij te wonen. De kosten voor de terugkoopbescherming worden niet gerestitueerd. Volg deze link om uw terugbetaling of terugkoop te claimen.


Betaalde terugkoopopties worden aangeboden door WorldTix AG en maken geen deel uit van de Ticombo-garanties. De betaalde terugkoop is alleen van toepassing voor zover er geen recht op terugbetaling of compensatie bestaat volgens de Algemene Bepalingen en de Ticombo-garanties. Zie: Algemene Voorwaarden van Ticombo.